Materialul a fost realizat de Ana-Maria Huzum, aflată într-un stagiu de practică în redacția Snoop. Ne poți susține să creștem o nouă generație de jurnaliști.
- Din suma totală, aproape jumătate e indemnizația de la firma Danube Bridge, cea care gestionează podul de la Calafat, unul dintre cele două de peste Dunăre spre Bulgaria.
- El a fost numit membru în consiliul de supraveghere al companiei în timpul mandatului lui Sorin Grindeanu de ministru al Transporturilor (2021-2025), ajuns acum președintele Camerei Deputaților.
- Întrebat cum își împarte timpul între cele cinci locuri de muncă, Anton a declarat pentru Snoop: „Cum își împarte orice gospodar”.
- Declarația sa de avere a dispărut de pe site-ul Ministerului Transporturilor miercuri, 27 august, a doua zi după ce a fost sunat de reporterul Snoop.
Un post în consiliul de supraveghere al companiei care gestionează funcționarea podului de peste Dunăre de la Calafat, județul Dolj, este remunerat cu echivalentul a opt salarii minime pe economie.
Podul a fost inaugurat pe 14 iunie 2013. În aceeași lună a fost înființată societatea Danube Bridge Vidin Calafat AD, companie cu sucursala la Calafat (România) și Vidin (Bulgaria).

Cum a apărut podul de la Vidin (click pentru detalii)
Podul „Noua Europă”, denumit astfel de autoritățile române și bulgare, este al doilea pod peste Dunăre care străbate două țări.
Primul proiect de pod a fost inițiat la ideea localnicilor din Vidin în 1909, conform unui articol de pe site-ul radioului public bulgar, dar până în 2000 a rămas doar la stadiul de idee. În 2007, după amânări din cauza lipsei de fonduri, au început lucrările, cu ajutorul banilor europeni, ele fiind finalizate șase ani mai târziu.
În zilele de vară, când traficul este intens, se ajunge la peste 8.000 de autovehicule care traversează zilnic podul, conform statisticilor de pe site-ul oficial.
Celălalt pod peste Dunăre este între Giurgiu și Ruse, deschis în 1954 și aflat, momentan, în lucru pe partea bulgară.
Din echipa consiliului de supraveghere al firmei fac parte doi bulgari și doi români. Cristian Anton este unul dintre ei, apropiat al fostului ministru al transporturilor, Sorin Grindeanu, în mandatul căruia a și ajuns în această poziție, în 2022.
Conform declarației de avere, depuse în 2025, Anton a câștigat doar din indemnizația de la firma Danube Bridge suma de 256.000 lei. Adică aproximativ 21.000 lei net (4.200 euro), pe lună.
Venituri din cinci surse
În declarația de avere din 2025, aferentă anului 2024, depusă ca director de cabinet la Ministerul Transporturilor, a declarat următoarele sume:
- 273.000 lei de la Autoritatea Rutieră Română (ARR), salariu, director juridic, din 2012;
- 56.000 lei de la Ministerul Transporturilor, salariu, șef de cabinet, din 2021;
- 28.000 lei de la Aeroportul Traian Vuia din Timișoara, indemnizație, membru Consiliu de Administrație, din 2021;
- 256.000 lei de la Danube Bridge Vidin Calafat, consiliu de supraveghere, indemnizație, din 2022;
- 24.000 lei de la Ecoaqua SA, Consiliu de Administrație, indemnizație, 2023-2024.
În total, suma se ridică la 637.000 lei, adică 125.000 euro. Peste 10.000 euro pe lună. Și asta din trei județe aflate în trei zone diferite ale României: Dolj – Oltenia, Timiș – Banat și Călărași – Muntenia. Plus Municipiul București.
Suma totală este de aproape patru ori mai mare decât declara în 2022, când câștiga bani din două locuri, ARR și Aeroportul Traian Vuia, puțin peste 160.000 lei în total.
Cristian Anton: „Declarația e publică, bine?”
Contactat de Snoop, Cristian Anton a fost întrebat despre cum își împarte timpul între cele cinci locuri de muncă.
„Cum își împarte orice gospodar timpul pentru mai multe activități”, a declarat Cristian Anton.

Despre ce face la fiecare loc de muncă în parte, Cristian Anton (foto, LinkedIn) a declarat că „cele mai multe sunt consilii de administrație.
Sunt două locuri de muncă (pe) care le am. Unul cu jumătate de normă și unul este cu normă întreagă”.
Despre indemnizația de la podul de la Calafat, sumă care se apropie de salariu, el a mutat responsabilitatea în Bulgaria: „întrebați-i pe cei din Bulgaria, pentru că societatea este în Bulgaria, nu în România”.
Anton a încheiat convorbirea după ce a fost întrebat despre suma de 10.000 euro adunată, lunar, din venituri.
„Haideți că deja divagăm… și deja mă frustrează chestiunile astea că trebuie să discut despre chestiunile astea (pe) care le-am declarat. Dumneavoastră să faceți o chestiune jurnalistică cum știți dumneavoastră mai bine. Eu vă mulțumesc de telefon și, dacă doriți, discutăm despre alte chestiuni… bine? Declarația e publică, bine?” – Cristian Anton
Miercuri, 27 august, a doua zi după ce a fost sunat de Snoop, declarația sa a dispărut de pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Cine este Cristian Anton
Cristian Anton, 57 ani, este de profesie jurist și are o carieră care se intersectează în mai multe rânduri cu actualul președinte PSD.
Anton și Sorin Grindeanu sunt apropiați încă de acum două decenii, când erau consilieri locali la Timișoara. Ambii făceau parte din Partidul Social Democrat. În iunie 2008, într-o ședință la care a luat parte și Anton, Grindeanu ajungea viceprimar.
(Extras din procesul verbal al Consiliului Local Timișoara, 20.06.2008)
Grindeanu și Anton, unul lângă altul în componența Consiliului Local
În 2009, Cristian Anton a renunțat la mandatul de consilier local pentru șefia Oficiului Protecției Consumatorilor Timiș (OPC), unde a fost propus de PSD Timiș.
Grindeanu îi lua apărarea în presa din Timișoara
Din această poziție, chiar Sorin Grindeanu îi va lua apărarea într-un conflict iscat cu Prefectura Timiș.
Astfel, după ce Anton a recunoscut că i-a blocat garajul prefectului, aflat în aceeași curte cu sediul PSD Timiș, aceștia au intrat într-un conflict în care s-a implicat, de partea lui Anton, și Grindeanu.
Supărat că șeful OPC și fostul său coleg de consiliu nu este primit la ședințele Prefecturii, Grindeanu a anunțat ziariștii că-i va bloca și el mașina prefectului.
„Garajul e pe teren privat, nu public. Abia aștept să-mi dea cineva amendă, să-i dau în judecată”, spunea Grindeanu, citat de Renașterea Bănățeană în 2009.
Îi ajunge șef de cabinet
A urmat apoi o perioadă în care Anton a ocupat postul de director juridic în cadrul grupului de firme MIR între 2010 și 2011, condus de omul de afaceri Neculai Miron.
În 2012, a ajuns director al direcției juridice la Autoritatea Rutieră Română, instituție la care lucrează și în prezent.
Odată cu numirea lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor în noiembrie 2021 în Guvernul Ciucă, Anton apare în poziția de director de cabinet.
Tot în această perioadă, în decembrie 2021, conform termene.ro, este numit în consiliul de administrație al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” din Timișoara.

Din 2023, el primește indemnizație și de la firma Ecoaqua SA, unde este membru în consiliul de administrație conform datelor din declarațiile de avere depuse la Agenția Națională de Integritate (ANI).
Compania se află în subordinea Consiliului Local și Județean Călărași și Consiliilor Locale Urziceni, Oltenița, Budești, Lehliu-Gară și Fundulea.
CV: studii la Colegiul Național de Apărare, facultate la Craiova și Oradea, master la Lugoj și la Înaltul Comisariat ONU
În CV-ul depus pe pagina oficială a Aeroportului Timișoara, Cristian Anton susține că e licențiat atât în finanțe-bănci, cât și în științe juridice la două universități diferite: Nicolae Titulescu din Craiova (1998) și Universitatea din Oradea (2002).
Apoi, a inclus în rubrica educație și formare trei programe de masterat, la Înaltul Comisariat ONU pentru Refugiați (2002), Universitatea Europeană Drăgan din Lugoj (2004) și Institutul Diplomatic Român (2011), ultimul în diplomație și securitate.
În 2015 Anton a ajuns la Colegiul Național de Apărare, la un curs denumit „Probleme actuale ale securității naționale”. Conform site-ului oficial al CNAP, cursul durează 24 de săptămâni, adică jumătate de an.
Dar are și un doctorat în drept, obținut în 2010, fără să specifice universitatea. Teza sa a fost coordonată de profesorul universitar Dumitru Mazilu, fost cadru al aparatului comunist, ajuns după Revoluție lider FSN, apoi critic al lui Ion Iliescu.
Snoop l-a contactat și pe Sorin Grindeanu, care nu a răspuns solicitării publicației.
Editor: Răzvan Luțac
Colaj foto: Ion Mateș