- Azi, Cristian Popescu Piedone își lansează, la Sala Palatului, noul partid: PNRR (Partidul Naționalist Reformarea României).
- Promite oameni noi, dar contractele din ultimul an făcute la Primăria Sector 5 sunt cu firme deținute de apropiați. De exemplu, compania la care a lucrat cât a fost încarcerat.
- Deși are obiect de activitate „tăbăcirea și finisarea pieilor bovine, ovine și blănurilor naturale”, firma Taro Comimpex închiriază utilaje către o societate a Sectorului 5. Atât în mandatul lui Piedone, cât și în cel al fiului său. Totalul contractelor: 2 milioane lei. Adică dublul cifrei de afaceri din 2024 a firmei de tăbăcit piei.
- La o săptămână după apariția licitației, pe 12 septembrie 2024, firma a introdus un cod CAEN care să-i permită să închirieze mașini. Peste alte două săptămâni a câștigat procedura, la care a participat singură. De altfel, contractele cu Salubrizare S5 sunt singurele pe care tăbăcăria le are cu instituții publice.
- O expertă în achiziții publice a identificat „o documentație de atribuire lacunară”, care conține „erori și încălcări ale prevederilor legale”.
Azi, 29 septembrie 2025, Cristian Popescu Piedone își lansează noul partid după ce și-a dat demisia din Partidul Umanist (PUSL). Formațiunea lansată de la ora 12.00, la Sala Palatului, se numește PNRR (Partidul Naționalist Reformarea României).
„Un partid al cetățenilor, pentru binele, siguranța și bunăstarea cetățenilor!”, anunța Piedone pe 6 septembrie, pe rețelele sociale.
În mai multe rânduri, fostul primar al Sectorului 5 a declarat că noul partid e făcut pentru „oameni noi”. „Voi, toți cei care vă iubiți țara și vă doriți să fiți ascultați și respectați, vă invit alături de mine să construim un partid exclusiv pentru cetățenii României noastre dragi!”, a scris săptămâna trecută, invitând urmăritorii să semneze adeziunea.

În timp ce Piedone promite fețe noi în noul său partid, contractele Primăriei conduse de fiul său și înainte de el au continuat, în ultimul an, cu apropiați ai familiei.
Trei dintre contracte, făcute în mandatele ambilor, au fost cu o tăbăcărie unde a lucrat Piedone senior cât timp a fost încarcerat.
A povestit la TV
„Am solicitat ieșirea la muncă, n-am avut nevoie de protecție. Am fost respectat. Nu că eram eu Piedone… (…) Eram notoriu ca notorietate, majoritatea erau din Sectorul 5. Pot să vă spun că am muncit la o tăbăcărie, am muncit la arhiva închisorii, îndosariam documente”.
Sunt declarațiile făcute de Cristian Popescu Piedone în august 2023, la o emisiune de la postul de televiziune B1 TV, la două luni după ce fusese eliberat din închisoare.
Piedone a fost condamnat, definitiv, la 4 ani de închisoare în dosarul Colectiv în mai 2022. După un an și o lună de detenție, în iunie 2023, a fost achitat și eliberat de Înalta Curte de Casație și Justiție, scria HotNews, după un recurs în casație.
O cale extraordinară de atac, în urma căreia judecătorii Înaltei Curți au concluzionat că „fapta nu există”.
Piedone a stat un an în închisoare, iar una dintre activități a fost la o tăbăcărie, după cum a recunoscut în emisiunea citată.
La ce tăbăcărie a lucrat Piedone
Conform informațiilor Snoop, tăbăcăria se numește Taro Comimpex și are un punct de lucru aflat la 10 kilometri de Penitenciarul Rahova și la 5 kilometri de Penitenciarul Jilava, unde a fost încarcerat fostul primar și șef al ANPC.
Firma îi aparține în proporție de 100% lui Stoica Tonea, zis Toni Tăbăcaru, 58 ani, pe care multiple surse Snoop îl prezintă drept un apropiat al lui Piedone.
Taro Comimpex se descrie, pe site-ul oficial, drept „o societate privată înființată în 1993 și care are ca obiect de activitate principală tăbăcirea și finisarea pieilor de bovine, ovine și blănurilor naturale, membră a Asociației Române a Producătorilor de Piele și Blană”.
Aici, conform surselor Snoop, a lucrat și Piedone în perioada în care fost încarcerat.



Un prim contract când Piedone senior era încă primar
După ce a fost eliberat din închisoare, Piedone se retrage din cursa pentru un nou mandat în fruntea Primăriei Sector 5 în favoarea fiului său. Candidează la Primăria Generală, în 2024, dar pierde. Apoi pierde și scaunul de parlamentar, la redistribuire, în fața POT.
În ultimele sale zile de primar al Sectorului 5, tăbăcăria primește primul contract, de 100.800 de lei fără TVA, aproximativ 20.000 de euro, de la Salubritate Sector 5 SA, societate ce are ca acționar majoritar Primăria S5 prin Consiliul Local S5 și se ocupă de curățenie în Rahova, Ferentari și șoseaua Sălaj.
Taro Comimpex câștigă licitația pe 30 septembrie 2024, fiind singura firmă înscrisă și singura ofertă admisă pentru contractul denumit „servicii de închiriere utilaje fără șofer încărcător cu cupă întoarsă spate (Mecalac) și buldoexcavator (Komatsu)”.

Conform Monitorului Oficial, cu doar două săptămâni înainte, prin decizia nr. 2/13 septembrie 2024, Taro Comimpex și Stoica Tonea decid să elimine o mulțime de coduri CAEN din dreptul firmei și să introducă trei noi (foto alăturat).
Unul dintre cele introduse este „Activități de închiriere și leasing cu mașini și echipamente pentru construcții”, obiectul tuturor contractelor cu societatea Salubritate S5.
Conform SEAP, anunțul de participare simplificat pentru înscrierea la licitație fusese publicat pe 5 septembrie, cu câteva zile înainte să intervină adăugarea codului CAEN.
Închiriază utilaje cu o zi înaintea Ajunului Crăciunului
Și după ce Piedone junior ajunge la Primărie în locul tatălui său, în noiembrie 2024, continuă achizițiile de închiriere autovehicule de la Taro Comimpex.
Pe 23 decembrie 2024, cu doar o zi înaintea Ajunului Crăciunului, tăbăcăria închiriază utilaje tot către Salubritate S5. Preț: 90.000 lei fără TVA pentru „Servicii de închiriere Buldo-Excavator Komatsu și încărcător Mecalac”.
De această dată e vorba de o încredințare directă.


Acordul-cadru din 2025
În luna aprilie a acestui an, la o altă licitație la care a fost unica firmă înscrisă, Taro Comimpex apare drept câștigătoarea unui acord-cadru pentru același lucru: închiriere utilaje fără șofer – încărcător cu cupă întoarsă spate (Mecalac) și buldoexcavator (Komatsu).
Acordul-cadru, în valoare de 1,7 milioane de lei (aproximativ 342.000 de euro), e încheiat pentru o perioadă de trei ani cu Salubrizare Sector 5 SA, aceeași firmă din subordinea Consiliului Local al Primăriei Sector 5.
El prevede un minimum de 360 de zile/an în care utilajele să fie închiriate, adică 1.080 de zile, și un maximum de 1.095 de zile (închiriere zilnică).
Datele contractului pot fi schimbate în funcție de bugetul Primăriei Sector 5, se arată în licitație.
Mai mult, caietele de sarcini (cel din 2024, încheiat când primar era încă Piedone Senior, și cel din 2025) sunt aproape identice, cu specificațiile exacte. Mai puțin mici diferențe. Una dintre ele este la buldoexcavatorul Komatsu. În 2024, autoritatea contractantă cerea unul cu maximum 3.750h de funcționare, iar în 2025 – cu 4.500h de funcționare.
Cele trei contracte din SEAP însumează, astfel, aproape 2 milioane de lei, dublu față de cifra de afaceri a celor de la Taro Comimpex din 2024 (1,01 milioane de lei).
„Încălcări ale prevederilor legale”
Contactată de Snoop, experta în achiziții publice Valeria Tudora spune că „documentația de atribuire este lacunară și conține erori și încălcări ale prevederilor legale”.
În cazul ambelor proceduri, ea argumentează că alegerea tipului de contract este greșită – „este vorba de un contract de furnizare, nu de servicii, deoarece se închiriază utilaje fără deservent”.
„Codul CPV ales este 60182000-7 – Închiriere de vehicule industriale cu șofer, ceea ce nu corespunde obiectului contractului” – Valeria Tudora, expert achiziții publice
Conform informațiilor Snoop, încadrarea greșită a contractului (cum este în acest caz „servicii” în loc de „furnizare”) poate constitui o modalitate de restrângere a concurenței, deoarece operatorii economici își pot seta în SEAP alerte în funcție de anumite criterii de interes, codul CPV fiind unul dintre aceste criterii.
Valeria Tudora spune și că „denumirea contractului conține nume specifice de utilaje – în opinia mea ar trebui să existe o justificare pentru această alegere”.
Explicațiile complete ale expertei în achiziții publice (click pentru detalii)
„1. Procedura SCN1152583 din 05.09.2024 – Contract servicii de închiriere utilaje fără șofer: Încărcător cu cupă întoarsă spate (Mecalac) și Buldo-Excavator (Komatsu), conform Caietului de sarcini.
Alegerea tipului de contract este greșită – este vorba de un contract de furnizare, nu de servicii, deoarece se închiriază utilaje fără deservent. Conform Legii 98/2016 art. 3 alin. (1) lit. n) Contract de achiziție publică de produse – contractul care are ca obiect achiziția de produse prin cumpărare, inclusiv cu plata în rate, închiriere, leasing sau fără opțiune de cumpărare ori prin orice alte modalități contractuale în temeiul cărora autoritatea contractantă beneficiază de aceste produse, indiferent dacă dobândește sau nu proprietatea asupra acestora; contractul de achiziție publică de produse poate include, cu titlu accesoriu, lucrări ori operațiuni de amplasare și de instalare.
Codul CPV ales este 60182000-7 – Închiriere de vehicule industriale cu șofer, ceea ce nu corespunde obiectului contractului.
Denumirea contractului conține nume specifice de utilaje – în opinia mea ar trebui să existe o justificare pentru această alegere. În documentație se menționează că „Cerințele tehnice definite la nivelul anunțului de participare, caietului de sarcini sau altor documente complementare, prin trimiterea standardelor, la un anumit producător, la mărci, brevete, tipuri, la o origine sau la o producție/metodă specifică de fabricație/prestare/execuție, vor fi înțelese ca fiind însoțite de mențiunea «sau echivalent»”, dar nu este clar dacă această mențiune se aplică și obiectului contractului.
Caietul de sarcini este lacunar, nu conține informațiile prevăzute de Ordinul nr. 1.554/2023 al Președintelui ANAP, din 17 august 2023, mai ales având în vedere că este vorba de un contract de furnizare, nu de servicii.
În Fișa de date a achiziției se menționează că ofertanții, terții susținători și subcontractanții nu trebuie să se regăsească în situațiile prevăzute la art. 60, 164, 165, 167 din Legea nr. 98/2016, însă modalitatea de demonstrare a îndeplinirii cerinței nu menționează prezentarea cazierului judiciar al operatorului economic și al membrilor organului de administrare, conducere sau supraveghere al respectivului operator economic, sau al persoanelor cu putere de reprezentare, decizie sau control în cadrul acestuia, așa cum rezultă din certificatul constatator emis de ONRC/ actul constitutiv.
2. Procedura CN1077562 din 05.02.2025 – Acord-cadru de servicii de închiriere utilaje fără șofer: Încărcător cu cupă întoarsă spate (Mecalac) și Buldo-Excavator (Komatsu)
Se regăsesc aceleași observații privind alegerea tipului de contract, codul CPV, nerespectarea cerințelor din Ordinul nr. 1.554/2023 al Președintelui ANAP și solicitarea cazierelor judiciare.
Factorul de evaluare „Polițe de asigurare de răspundere civilă auto – RCA” este greșit formulat. În Caietul de sarcini se solicită ca utilajele predate să dețină RCA și ITP valabile, însă algoritmul de punctare este prevăzut astfel:
„Pentru factorul de evaluare «Polițe de asigurare de răspundere civilă auto RCA» punctajul se acordă astfel:
a) pentru polițe RCA emise pentru utilajele ofertate pe parcursul a 3 ani – respectiv durata acordului-cadru – se acordă 20 de puncte;
b) pentru polițe RCA emise pe parcursul a 2 ani din durata acordului-cadru se acordă 10 puncte;
c) pentru polițe RCA emise pe parcursul a 1 an din durata acordului-cadru se acordă 5 puncte;
d) în cazul în care ofertanții nu vor emite polițe RCA pentru utilajele ofertate, vor fi acordate 0 puncte pentru acest factor de evaluare.”
Corect ar fi: „În cazul în care ofertanții nu vor prezenta polițe RCA valabile pentru utilajele ofertate, oferta este neconformă, conform art. 137 alin. (3) lit. a) din HG nr. 395/2016.”
Factorul de evaluare „Ore de funcționare” este neclar definit și nu are un algoritm de calcul explicit.
„Punctajul se acordă astfel: ofertele care prezintă ore de funcționare peste maximul acceptat (4.500 km) vor fi declarate neconforme. Punctajul acestui factor se va acorda astfel:
a) pentru cel mai mic număr de ore de funcționare ofertate (media aritmetică cea mai mică) se acordă 35 de puncte;
b) pentru alt nivel de ore de funcționare ofertate (media «n») decât cel prevăzut la lit. a), punctajul se acordă conform relației: Ptore(n) = (media cea mai mică a nr. de ore / media «n») × 35.”
Nu se înțelege relevanța mențiunii „4500 km” – probabil o eroare de redactare.
Nu este clar dacă „orele de funcționare ofertate” se referă la: numărul de ore deja efectuate de utilajul propus spre închiriere, adică gradul de uzură, sau la numărul de ore de funcționare ce urmează să fie prestat de utilajul închiriat pe durata acordului-cadru.
În această formă, factorul de evaluare încalcă art. 32 alin. (2) din HG nr. 395/2016, conform căruia „factorii de evaluare a ofertelor, precum și algoritmul de punctare se precizează în mod clar și detaliat în cadrul documentației de atribuire, vor reflecta metodologia de punctare a avantajelor care vor rezulta din propunerile tehnice și financiare, trebuie să aducă un avantaj real, să nu fie formali și să poată fi urmăriți în cadrul procesului de evaluare a ofertelor și aplicării criteriului de atribuire.”
Au cerut întrebări pe e-mail sau n-au răspuns
Contactat de Snoop.ro, Andrei Fecioru, numit director general al Salubrizare S5 în 2021, în mandatul lui Piedone senior, a refuzat să răspundă întrebărilor și a cerut să i se facă o solicitare în scris.
Până acum, Snoop nu a primit vreun răspuns. Îl va publica atunci când va fi disponibil.
Nici patronul firmei, Stoica Tonea, nu a răspuns apelurilor reporterilor, în timp ce Cristian Popescu Piedone nu a putut fi contactat.
E și un vânător controversat
Toni Tăbăcaru, porecla lui Stoica Tonea, s-a născut pe 15 martie 1967 la Călărași.
Conform site-ului oficial al Taro Comimpex, are mai multe medalii câștigate la saloane internaționale ținute în România pentru o invenție denumită „produs de protecție biologică și parfumare a blănurilor și a confecțiilor din blană naturală”, alături de Roxana Tonea, soția sa.
Tonea are și o firmă de vânătoare, Magnum Hunting SRL.
Gândul a scris, în 2024, că ar fi fost prins la braconaj împreună cu primarul din Jilava, Petre Elefterie Ilie.
Cei doi ar fi încărcat un cerb când au fost surprinși de paznicii unui fond de vânătoare, iar explicația ar fi fost că animalul a fost rănit pe fondul de vânătoare al lui Toni Tăbăcaru și a ajuns pe cel vecin.
Nu e singura știre de acest tip. În 2011, Vremea Nouă scria că Stoica Tonea și alți trei vânători din București ar fi bătut un pădurar de la Ocolul Silvic Bârlad. Tonea concesionase un fond de vânătoare din zonă.
În 2012, Judecătoria Bârlad a respins plângerile familiei pădurarului împotriva deciziei procurorului de a nu trimite dosarul în judecată.
Editor: Iulia Roșu
Video: Adela Cioruță, Răzvan Luțac
Foto principal: colaj / poză cu familia Piedone: Inquam Photos / Octav Ganea; fotografie cu buldoexcavatorul: kuhn-romania.ro / fundal: Taro Comimpex