Nicușor Dan și-a anunțat intenția de a candida independent pentru Palatul Cotroceni după anularea alegerilor prezidențiale din noiembrie 2024. Primarul Capitalei nu a participat în competiția din toamna anului trecut.
Campania de promovare a candidatului Nicușor Dan se derulează între 1 februarie și 3 aprilie 2025, iar valoarea totală a contractului, potrivit echipei primarului, este de 210.616 euro cu toate taxele incluse. El a precizat că plățile se vor face după 30 sau 45 de zile de la instalarea panourilor.
„Bugetul include închirierea spațiilor, producție, decorare, taxă locală de publicitate și TVA”, se precizează în răspunsul pentru Snoop.ro.
Edilul afirmase, sâmbătă, în cadrul unui eveniment de campanie, că suma o va plăti din donațiile pe care le strânge pe site-ul său.
Nicușor Dan a obținut din donații, până pe 12 februarie, peste 600.000 de lei (circa 120.000 de euro). Obiectivul declarat este să adune trei milioane de lei până la 1 martie 2025.
Până în seara zilei de 12 februarie, cea mai mare donație aparține unei persoane care nu a dorit să-și prezinte identitatea și este de 24.900 de lei. În total, au donat peste 1.800 de persoane. Fiecare donație este însoțită de actul de identitate al donatorului, dar acesta poate decide să rămână anonim.
![](https://snoop.ro/wp-content/uploads/2025/02/poza-mare-nicusor-dan-1-1024x679.avif)
Cine sunt firmele de panotaj
Contractul de promovare a fost semnat cu Getica OOH, companie care are panouri proprii, dar care a închiriat locații suplimentare de la Aleea Media, Euromedia, New Age, City Media, Universal Solution și Alsacian Group, se arată în răspunsul pentru Snoop.ro.
Firma Getica OOH este administrată de Jean-Costin Rădulescu, dar la acționari apare un offshore înregistrat în Cipru: Ecurdo Limited. Compania a declarat pentru 2023 o cifră de afaceri de aproape 20 de milioane de lei și un profit de 2,18 milioane de lei.
Cele mai multe panouri cu Nicușor Dan au fost instalate în București – 113 bucăți. Suprafața de expunere, potrivit echipei de campanie, reprezintă o singură față a unui panou publicitar. În răspunsul pentru Snoop.ro sunt cuprinse și panourile cu led pe care apare Nicușor Dan.
Alegerile prezidențiale sunt programate pe 4 mai, primul tur, și 18 mai, turul al doilea. Candidații au voie, potrivit legii, să folosească afișajul outdoor în perioada de precampanie, care se încheie cu 30 de zile înainte de primul tur.
Cheltuielile candidaților din precampanie nu sunt rambursate de Autoritatea Electorală Permanentă. Campania lui Nicușor Dan nu beneficiază de subvenție de la stat, ci se bazează integral pe donații sau împrumuturile luate de candidat.
![](https://snoop.ro/wp-content/uploads/2025/02/image-2-png.avif)
Zece reguli pentru campanie și precampania electorală
Notă: fotografiile de mai sus au scop ilustrativ.
Cât au costat panourile lui Ciucă, Lasconi și Simion
Cea mai scumpă campanie de promovare outdoor a avut-o în 2024 candidatul PNL, Nicolae Ciucă. Liberalii au plătit doar pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă 2.5 milioane de euro, în intervalul mai – august, după cum a dezvăluit Snoop.ro.
Potrivit informațiilor obținute de Snoop.ro, Nicolae Ciucă a beneficiat de 400 de panouri cu 762 de fețe.
USR a precizat că a plătit peste 1.5 milioane de euro pentru panourile Elenei Lasconi. Uniunea a contractat 683 de fețe panouri publicitare.
George Simion, candidatul AUR la alegerile prezidențiale, a cheltuit 450.000 de euro pentru panourile instalate în perioada iunie – august 2024. Partidul a folosit alți 300.000 de euro până la începerea campaniei electorale. Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR, a precizat că au fost 350 fețe de panou cu George Simion.
Fotografii și infografice: Răzvan Luțac